Pratite nas

Pozdrav, koji sadržaj vas zanima?

Inženjerstvo

Mogu li plastične „Lego“ ceste utrti put zelenijoj budućnosti?

lego-ceste1

Neki ljudi nikad ne odrastu, pa se tako čini kako neki inženjeri inspiraciju i dalje pronalaze u kutiji s igračkama. Oni su dizajnirali „komade ceste” koji izgledaju kao ogromni komadi Lego kocaka koji se po potrebi mogu lako umetnuti i izvući sa svog mjesta. I što je još bolje, dizajnirani su tako da se izrađuju od reciklirane plastike izvađene iz oceana.

Put do uspjeha uvijek leži u izgradnji istog. Međutim, ova nova cesta nije još niti u fazi projektiranja. Ta plastična cesta, jednostavnog naziva PlasticRoad, ima još dug put pred sobom prije nego što se počnemo voziti njome na dnevnoj bazi.

Nizozemski grad Rotterdam udružio se s tvrtkom VolkerWessels kako bi izradili prototip plastične ceste. Nizozemska je pravi raj za recikliranje: prema Europskoj agenciji za okoliš, to je jedna od rijetkih europskih zemalja koja reciklira više od polovice svog otpada. Plan je da se plastični otpad izvadi iz mora i samelje u grubu nakupinu koja bi se onda mogla brzo istopiti i preoblikovati u cestovnu formu. Tako izrađeni kalupi u sredini imaju rupe za cijevi i električne kabele koji se obično nalaze ispod prometnica.

Naravno, pri projektiranju prometnica koje bi trebale podržavati stotine ili čak tisuće automobila dnevno, puno pažnje trebalo bi biti posvećeno njihovu strukturnom integritetu. VolkerWessels na svojoj web-stranici tvrdi da takva plastična cesta može izdržati temperature između -40 °C i 80 °C (-40 °F i 176 °F), a otporna je i na koroziju i vremenska oštećenja. Tvrtka također tvrdi da je PlasticRoad idealna za ceste koje se nalaze iznad strukturno slabe zemlje, kao što su močvarna ili pjeskovita tla, no njezina izdržljivost još nije testirana.

Montažne ceste izrađivat će se u tvornici, prevesti na mjesto ugradnje, a zatim biti položene na svoje mjesto. U idealnoj situaciji ovakav će dizajn ubuduće smanjiti vrijeme izgradnje cesta, što će u konačnici, nadamo se, smanjiti i vrijeme blokiranja prometnica tijekom izgradnje istih.

„U ovom trenutku to je još uvijek samo ideja na papiru; sljedeći korak je njezina izgradnja i testiranje u laboratoriju kako bismo bili sigurni da je cesta sigurna u mokrim i skliskim uvjetima itd.”, rekao je Rolf Mars, voditelj projekta tvrtke VolkerWessels.

Ovaj projekt vrlo je ambiciozan i može proći i cijela godina prije nego što dobijemo rezultate istraživanja je li izgradnja ceste od reciklirane plastike izvediva i može li zamijeniti tradicionalne ceste izgrađene od katrana i asfalta. Također, i ovakav je dizajn zanimljiv pomak u cestogradnji: inženjeri razmišljaju ne samo o tome kako brzo položiti ceste, već i kako ih brzo natrag podići.

Međutim, ovo nije prvi put da se sugerira korištenje plastike u izgradnji ceste. Indija je tako već zamijenila određene dijelove ceste recikliranim plastičnim otpadom. Zamjene su jače i jeftinije. Plastika je štetna za okoliš, pa umjesto da se plastični otpad gomila uz cestu, sjevernoindijska država Himachal Pradesh odlučila ga je ugraditi u same ceste.

Izvor: IFLS

Možda će vas zanimati

Inženjerstvo

Pametna autocesta koja štedi energiju, a ujedno i povećava sigurnost sudionika u prometu predstavljena je prošli tjedan u Nizozemskoj na 500 metara dugoj cesti....