Australski znanstvenici pronašli masovnu grobnicu davno izumrlih mega-vombata

Paleontolozi iz Queenslanda u Australiji otkrili su dosad najveće nalazište kostiju disprotodonta – prehistorijskog tobolčara koji je poznat i po nadimku mega-vombat (mali, kratki tobolčar koji živi u Australiji – slika). Paleontolozi se nadaju da bi otkriće otprilike pedeset kostura ove životinje moglo pripomoći pri razrješavanju enigme njenog izumiranja, javlja io9.

Kosture su otkrili paleontolozi iz muzeja Queensland u Brisbaneu, a smatra se kako su otkrivene kosti stare između 100 i 200 tisuća godina. Ne čudi stoga kako je otkriće ove ‘masovne grobnice’ proglašeno paleontološkim zlatnim rudnikom. Diprotodon je biljojed koji spada u red tobolčara, a procjenjuje se kako  je bio veličine današnjih nosoroga. Kao dokaz da ova izumrla životinja s pravom nosi nadimak mega-vombat treba spomenuti kako je imala tobolac u koji se bez problema mogao smjestiti odrasli čovjek.

Činjenica da je na jednom mjestu otkriveno tako mnogo kostura iznimno je korisna znanstvenicima. Pomnom analizom oni će tako moći relativno precizno utvrditi kako su se ove ogromne životnije ponašale, kako su djelovale u svom okolišu, čime su se hranile te kako je uopće izgledao njihov svakodnevni život. Naravno, znanstvenici se nadaju da će pronaći odgovor i na najvažnije pitanje u cijeloj ovoj priči – kako su izumrli. Za sada je postavljena tek preliminarna hipoteza kojom se pokušava objasniti kako je toliko veliki broj životinja dočekao svoj kraj baš na jednom konkretnom mjestu. Objašnjenje je zapravo prilično jednostavno – znanstvenici smatraju kako su mega-vombati jednostavno ostali zarobljeni u močvarnom području dok su bježali od surovih uvjeta u australskim pustinjama.

Prema prvim nalazima može se zaključiti kako su zarobljene diprotodonove napali i krokodili.

Ono što je posebno zanimljivo kod ovih izumrlih životinja jest to da su vjerojatno imali značajnog kontakta s domicilnim stanovništvom koje je živjelo u Australiji prije otprilike 50 tisuća godina. Neki paleontolozi smatraju kako je za njihov nestanak s lica Zemlje odgovoran i iracionalan lov, dok drugi znanstvenici za nestanak ove vrste najodgovornijim smatraju radikalne klimatske promjene.

Od pronađenih kostiju posebno je zanimljiva jedna jedinka koja je bila neobično masivna. Vilica ovog divovskog mega-vombata bila je dugačka oko 70 centimetara. Na mjestu pronalaska kostiju pronađeni su i tragovi mnogih drugih životinja – poglavito guštera i krokodila. Budući da su mega-vombati vjerojatno upali u močvarnu stupicu iz koje se nisu mogli izvući, ne čudi da su određeni grabežljivci iskoristili priliku i jednostavno se odlučili pogostiti. Ovome u prilog idu i oštećenja na kostima mega-vombata koja odgovaraju čeljustima krokodila. Također, u samim kostima pronađeni su i zubi raznih životinja koje su pridonijele tragičnom kraju disprotodona.

Grozne vijesti za ove prehistorijske životinje, ali odlične vijesti za paleontologe koji će upravo zbog ovog nalazišta u narednim godinama saznati količinu informacija o mega-vombatima koju su do sada mogli samo sanjati.

1 komentar na ovaj članak

vibracija
Zašto ljudi ponekad osjećaju fantomske vibracije svog mobitela?
Jezero E