Čujete li me sada? Nova strategija za sprečavanje gubitka sluha

Za one koji su zabrinuti za gubitak sluha zbog izloženosti buci novo otkriće objavljeno u časopisu FASEB Journal pruža novu nadu. Znanstvenici iz Njemačke i Kanade pokazali su da protein AMPK, koji štiti stanice u vrijeme nedostatka energije, također aktivira proteinski kanal u staničnoj membrani koji omogućuje kaliju da napusti stanicu. Ova aktivnost je važna jer taj mehanizam štiti osjetilne stanice u unutrašnjem uhu od trajnog oštećenja zbog izloženosti buci. Ovi podatci mogu dovesti do novih strategija i terapija u prevenciji i liječenju traume uslijed ekstremne buke, osobito u osoba koji imaju problem s varijantom gena AMPK koji ih može učiniti osjetljivijim na gubitak sluha.

“Buduća istraživanja na temelju ove studije mogu dovesti do razvoja novih strategija sprečavanja nagluhosti zbog buke ili ubrzavanja oporavka od akustične traume”, rekao je dr. Florian Lang, istraživač s Odsjeka za fiziologiju na Sveučilištu u Tübingenu u Njemačkoj.
Da bi došli do tog otkrića, Lang i kolege su usporedili dvije skupine miševa. Prva skupina je bila normalna, a drugoj je nedostajao protein AMPK. Slušne sposobnosti miševa testirane su mjerenjem moždane aktivnosti inducirane zvukom. Svi miševi su bili izloženi pažljivo definiranoj buci koja uzrokuje akustičnu traumu i dovodi do oštećenja sluha. Prije izlaganja buci, sposobnost sluha je bila slična u normalnih miševa i miševa koji nemaju AMPK. Nakon izlaganja, sluh se kod normalnih miševa uglavnom oporavio nakon dva tjedna, dok je oporavak sluha kod miševa bez proteina AMPK ostao znatno umanjen.

“Kada je riječ o sprječavanju gubitka sluha, smanjivanje glasnoće je i dalje još uvijek najbolja strategija. Ali to otkriće ne sprječava da glasna glazba udara na naše slušne bubnjiće”, rekao je Gerald Weissmann, urednik načelnika FASEB Journal. “Ovo otkriće pomaže objasniti zašto neki ljudi vjerojatno imaju više izgleda da izgube sluh od drugih. Istovremeno, ono pruža cilj za nove strategije preventive, a možda čak i za liječenje sindroma gubitka sluha zbog izloženosti glasnoj buci.”

Michelangelo - stvaranje Adama