Društvene znanosti

Donacije jajnih stanica ukidaju liste čekanja za liječenje neplodnosti

By

Klinike za potpomognutu oplodnju u Ujedinjenom Kraljevstvu po prvi put u povijesti svog rada mogu prihvatiti na liječenje, bez čekanja, sve žene koje trebaju tuđe jajne stanice da bi ostvarile trudnoću i došle do željenog djeteta. Velika je novost da više nema dugih lista čekanja za takav postupak.

Čak i ako žena ne stvara vlastite jajne stanice, ona može zatrudnjeti postupkom usađivanja oplođenih tuđih jajnih stanica u maternicu.

Donedavno je liječenje ovog oblika neplodnosti ograničavao mali broj doniranih jajnih stanica, koji je bio u velikom nesrazmjeru s brojem žena koje ih trebaju za liječenje. Time su se stvarale dugačke liste čekanja.

Radi skraćivanja listi čekanja donesena je administrativna mjera povećanja naknade s 250 funti na 750 funti po donaciji.

Povećanim iznosom željelo se nadoknaditi donatoricama utrošeno vrijeme, neugodu i bol koje doživljavaju pri invazivnom postupku vađenja jajnih stanica, ali i povećati broj donorica.

U vrijeme recesija ova mjera je nešto povećala donaciju jajnih stanica.

Zakonska regulativa u Ujedinjenom Kraljevstvu također nepovoljno djeluje na odluke donatora. Ona im ne garantira anonimnost, već propisuje da na zahtjev osobe rođene nakon postupka potpomognute oplodnje, nakon njezine navršene 18 godine života, donor mora pristati na otkrivanje svog identiteta.

Ipak, pravo su rješenje ovog problema donijeli programi dragovoljnog prepuštanja jajnih stanica. Ženama, koje u postupku liječenja neplodnosti prolaze stimulaciju ovulacije, ponuđena je snižena cijena ukupnog troška liječenja uz uvjet da doniranja polovicu svojih jajnih stanica nastalih pri lijekovima stimuliranoj ovulaciji.

Žene su dobro prihvatile ideju dijeljenja dijela svojih jajnih stanica s drugim ženama. Njih oko 68% uključilo se u taj program. Time su sebi omogućile pravo na znatno povoljniju cijenu liječenja neplodnosti, a svojim donacijama jajnih stanica osigurale ostvarenje trudnoće svim drugim ženama kojima je to potrebno. Uz tako prikupljen veći broj doniranih jajnih stanica s liječenjem mogu započeti sve one žene kojima je to nužno, i to odmah, a ne kao dosad nakon dugotrajnog čekanja.

Dosad su  žene s poremećajem u stvaranju jajnih stanica, koje do djeteta mogu doći samo uz pomoć donirane jajne stanice i vantjelesne oplodnje, imale izbor dugotrajno čekati na liječenje neplodnosti u svojoj zemlji ili se odlučiti za postupak u nekoj drugoj, gdje su liste čekanja kraće. Čekanje na liječenje neplodnosti ovog tipa uvijek je povezano s dostupnosti jajnih stanica. Zemlje s višim iznosima po donaciji koje osiguravaju anonimnost donora imaju kraće liste čekanja.

Tijekom proteklih 25 godina postupcima potpomognute oplodnje rođeno je oko 4 tisuće djece uz pomoć tima kojeg čine stručnjaci različitih profila: embriolozi, urolozi, ginekolozi, biolozi, uz genetske i pravne savjetnike.

Autor Hobbes

1. Mario Straga

Srpanj 21, 2012 na 5:22 pm

!….kad se več ukaže prilika za koju je potrebno velika lova i medicinska sreća;da se stvori nekoliko oplođenih stanica treba ih iskoristiti da se štancaju nova djeca a ne slušati stranačke majmunarije!….evolucija je stvorila današnju inačicu morala a ne ova hrpa filozofskih ovisnika o proračunu evoluciju!!

2. emil

Kolovoz 20, 2012 na 12:55 am

Prague fertility centre – dr. Sonja Lazarovska.NAKON 15 GODINA vapaja i 10-12 neuspjelih IVF-a(in vitro fertilizacija) po raznim klinikama po Makedoniji,Srbiji,Hrvatskoj,tamo smo ja i moja supruga uspeli.Sad imamo predivnu kcer-IVANA.