Elementarno i magnetsko snimanje pomoću rendgena i mikroskopa
Fizika

Elementarno i magnetsko snimanje pomoću rendgena i mikroskopa

fig-130

Tim istraživača iz Američkog instituta za fiziku razvio je novi mikroskop koji može slikati elementarna i magnetska svojstva širokog raspona energetski važnih materijala koji se koriste u uređajima poput solarnih ćelija i rasvjete.

Uređaj za snimanje temelji se na tehnici rendgenski pobuđene luminiscentne mikroskopije (engl. XELM). Izrađen je postavljanjem standardnog optičkog mikroskopa na sinkrotron koji služi kao izvor rendgenskog zračenja. Sinkrotroni proizvode rendgensko zračenje i druge oblike elektromagnetskog zračenja slanjem elektrona na zakrivljenoj stazi gotovo brzinom svjetlosti.

Kada rendgenske zrake udare u materijal koji se snima, dio njih se apsorbira, što dovodi do toga da uzorak počne svijetliti. Mikroskop uređaja za snimanje u stanju je detektirati razlike u ovom svjetlucanju koje je izravno vezano uz oba elementa u uzorku i njihovim magnetskim svojstvima. Ova tehnika kombinira prostornu razlučivost optičkog mikroskopa s elementarnom i magnetskom specifičnosti i preciznosti zračenja sinkrotrona.

Ovaj mikroskop u mogućnosti je razlikovati prostorne značajke veličine jednog mikrona. Međutim, ta se vrijednost degradira u praksi zbog vibracija ili pomaka sustava koji se koriste da usmjere rendgenske zrake. Buduća tehnička rješenja trebala bi ublažiti ove probleme stabilnosti.

XELM ima neke prednosti u odnosu na druge tehnike u tome što je osobito korisna pri niskim temperaturama i može snimati i u nazočnosti električnih i magnetskih polja. Rezultati istraživanja bit će objavljeni u američkom časopisu Review of Scientific Instruments.

"); /*]]>*/
2 komentara

1. Lipanj 21, 2012 at 7:19 pm

….čestitke napokon neśto suvislo i inovativno!….iako fali detaljnije tumačenje jer trebamo govorit jednostavnim rječnikom!!..

2. Lipanj 22, 2012 at 8:23 am

…ma to je Tesla radio pred 150 godina…

Pošalji odgovor

Popularno

Vrh
$(".comment-click-21008751").on("click", function(){ $(".com-click-id-21008751").show(); $(".disqus-thread-21008751").show(); $(".com-but-21008751").hide(); }); // Infinite Scroll $('.infinite-content').infinitescroll({ navSelector: ".nav-links", nextSelector: ".nav-links a:first", itemSelector: ".infinite-post", loading: { msgText: "Loading more posts...", finishedMsg: "Sorry, no more posts" } }); $(window).unbind('.infscr'); $(".inf-more-but").click(function(){ $('.infinite-content').infinitescroll('retrieve'); return false; }); $(window).load(function() { // The slider being synced must be initialized first $('.post-gallery-bot').flexslider({ animation: "slide", controlNav: false, animationLoop: true, slideshow: false, itemWidth: 80, itemMargin: 10, asNavFor: '.post-gallery-top' }); $('.post-gallery-top').flexslider({ animation: "fade", controlNav: false, animationLoop: true, slideshow: false, prevText: "<", nextText: ">", sync: ".post-gallery-bot" }); }); });
Advertisment ad adsense adlogger