Fizičari demonstrirali rad kvantnog rutera
Fizika

Fizičari demonstrirali rad kvantnog rutera

kvantni-ruter

Svi već neko vrijeme vjerujemo kako su kvantna računala tehnologija budućnosti. Umjesto uobičajenog niza jedinica i nula (1 i 0), ona će biti u mogućnosti slati obje vrste informacija istovremeno.

No jedan veliki problem leži u činjenici da se informacije mogu kretati samo kroz jedno optičko vlakno, što znači da vam za primopredaju obiju informacija istovremeno treba neki usmjerivač, odnosno ruter.

Kineski fizičar Xiuying Chang i njegovi kolege sa Sveučilišta Tsinghau ovih su dana objavili znanstveni rad u kojem demonstriraju prvi kvantni ruter, čime dokazuju da je doista moguće upravljati kvantnim signalom.

Korišteni podaci kodirani su u dvije različite vrste polariziranih fotona (kao 1 i 0). Znanstvenici su potom stvorili jedan foton koji djeluje i kao kombinirani nosač istovremenih jedinica i nula. Taj se foton potom podijelio na dva fotona koja dijele zajedničko stanje.

Ruter tada uzima jedan foton kako bi odredio putanju, a drugi se koristi za prijenos informacije. Fotoni se potom usmjeruju na ispravnu putanju jednostavnim nizom zrcala.

Nažalost, ovo je samo jedan mali korak u razvoju kvantnog interneta, jer znanstvenici navode kako su samo dokazali koncept, odnosno ustanovili su da je teoretski moguće slati kvantne informacije kroz ruter, ali je izvedba još uvijek limitirana. Drugim riječima, to znači da ova tehnologija u praksi neće moći izgledati onako kako su je zamislili.

Čitav znanstveni rad možete pogledati u ovom PDF-u.

(Vidi.hr)

"); /*]]>*/
3 komentara

1. Kolovoz 5, 2012 at 11:30 pm

nevjerojatno

2. Kolovoz 6, 2012 at 3:50 am

kinesko smece

3. Kolovoz 10, 2012 at 12:52 pm

a sto ti imas od tehnike a da nije “kinesko smece” xD

Pošalji odgovor

Popularno

Vrh
$(".comment-click-21009085").on("click", function(){ $(".com-click-id-21009085").show(); $(".disqus-thread-21009085").show(); $(".com-but-21009085").hide(); }); // Infinite Scroll $('.infinite-content').infinitescroll({ navSelector: ".nav-links", nextSelector: ".nav-links a:first", itemSelector: ".infinite-post", loading: { msgText: "Loading more posts...", finishedMsg: "Sorry, no more posts" } }); $(window).unbind('.infscr'); $(".inf-more-but").click(function(){ $('.infinite-content').infinitescroll('retrieve'); return false; }); $(window).load(function() { // The slider being synced must be initialized first $('.post-gallery-bot').flexslider({ animation: "slide", controlNav: false, animationLoop: true, slideshow: false, itemWidth: 80, itemMargin: 10, asNavFor: '.post-gallery-top' }); $('.post-gallery-top').flexslider({ animation: "fade", controlNav: false, animationLoop: true, slideshow: false, prevText: "<", nextText: ">", sync: ".post-gallery-bot" }); }); });
Advertisment ad adsense adlogger