Astronomija

Hubble snimio i četvrti Plutonov mjesec

By

cetvrti plutonov mjesecHubble je prije tjedan dana napravio nove fotografije patuljastog planeta Plutona i tada su znanstvenici zamijetili novo tijelo u njegovoj orbiti.

Tjedan dana kasnije, Hubble je ponovno snimio planet i otkrio da se oko njega uistinu okreće i četvrti prirodni satelit. Novi Plutonov mjesec dobio je privremeno ime P4 i taj je satelit trenutno najmanji u orbiti oko planeta s promjerom između 13 i 34 kilometra, objavila je NASA.

Plutonov najveći mjesec Charon ima promjer od 1.043 kilometra, dok sateliti Nix i Hydra imaju promjere između 32 i 113 kilometara. Hubble je posljednja dva navedena satelita isto otkrio, ali još 2005. godine.

P4 je potreban otprilike 31 dan na napravi puni krug oko Plutona. Otkriven je sasvim slučajno, jer je Hubble zapravo snimao postoje li tragovi prstenova oko ledenog patuljastog planeta. Novodobiveni podaci pomoći će NASA-i u misiji `New Horizons`, kada će njihova letjelica proletjeti kroz područje oko Plutona 2015. godine.

Izvor: dnevnik.hr