Hubble snimio i četvrti Plutonov mjesec
Astronomija

Hubble snimio i četvrti Plutonov mjesec

cetvrti-plutonov-mjesec

Hubble je prije tjedan dana napravio nove fotografije patuljastog planeta Plutona i tada su znanstvenici zamijetili novo tijelo u njegovoj orbiti.

Tjedan dana kasnije, Hubble je ponovno snimio planet i otkrio da se oko njega uistinu okreće i četvrti prirodni satelit. Novi Plutonov mjesec dobio je privremeno ime P4 i taj je satelit trenutno najmanji u orbiti oko planeta s promjerom između 13 i 34 kilometra, objavila je NASA.

Plutonov najveći mjesec Charon ima promjer od 1.043 kilometra, dok sateliti Nix i Hydra imaju promjere između 32 i 113 kilometara. Hubble je posljednja dva navedena satelita isto otkrio, ali još 2005. godine.

P4 je potreban otprilike 31 dan na napravi puni krug oko Plutona. Otkriven je sasvim slučajno, jer je Hubble zapravo snimao postoje li tragovi prstenova oko ledenog patuljastog planeta. Novodobiveni podaci pomoći će NASA-i u misiji `New Horizons`, kada će njihova letjelica proletjeti kroz područje oko Plutona 2015. godine.

Izvor: dnevnik.hr

"); /*]]>*/
9 komentara

1. Srpanj 22, 2011 at 10:50 am

planetoid…

2. Srpanj 22, 2011 at 12:38 pm

Ajd da mu smislimo ime….. nešto vezano za podzemlje..

3. Srpanj 22, 2011 at 1:11 pm

da… perzej…ili “meduza” (zla božica)..da zašto nije žensko ime..moraju muda biti svugdje ili?…a nek se zove onda starogrčki..mudonjopopulus..ili latinski..mudoljaratis:))

4. Srpanj 22, 2011 at 1:17 pm

zašto se ne zove recimo samo “Bananko”..:))

5. Srpanj 22, 2011 at 2:17 pm

A di je VENERA –moj planet

6. Srpanj 22, 2011 at 2:35 pm

to ko “veljača”..u mjesecima..nebojse neće veliki”Saturn”dobiti ime Marijeta ili Đurđa:)))–a dobro zna se tko je “glava” (bog) kuće (moš mislit)..jel:))

7. Srpanj 22, 2011 at 2:44 pm

..hahaha božica Venera je bila udana za Vulkana i varala ga sa njegovim bratom Marsom???..što i među bogovima bilo vanbračnih izleta??..svašta:)) i još ni planet nije dobio ime po Vulkanu nego “razvratniku” Marsu..em što mu brat ženu krpio em planet dobio ime po bratu..zato on napravio ženu Pandoru za osvetu ljudima??.al brat mu krpio ženu ne ljudi??…i ti bogovi čudaci ili pisci mitologije..kako koji se napušio “vesele trstike”:)))

8. Srpanj 22, 2011 at 2:52 pm

a ćaća Vulkanu je Jupiter..tako dosta planeta dobilo imena iz bratskih familija… “familijarne veze”?..i tamo?..ma nije?!….neće valjda davati imena po mojoj babi i njenim kravama ili kojnima…”Pikuša”..”Zekan” itd..i ja pričam gluposti:)))

9. Srpanj 22, 2011 at 5:10 pm

vidi vidi pravi mali sistem nakraju sunčeva sustava nice :)

Pošalji odgovor

Popularno

Vrh
$(".comment-click-2912").on("click", function(){ $(".com-click-id-2912").show(); $(".disqus-thread-2912").show(); $(".com-but-2912").hide(); }); // Infinite Scroll $('.infinite-content').infinitescroll({ navSelector: ".nav-links", nextSelector: ".nav-links a:first", itemSelector: ".infinite-post", loading: { msgText: "Loading more posts...", finishedMsg: "Sorry, no more posts" } }); $(window).unbind('.infscr'); $(".inf-more-but").click(function(){ $('.infinite-content').infinitescroll('retrieve'); return false; }); $(window).load(function() { // The slider being synced must be initialized first $('.post-gallery-bot').flexslider({ animation: "slide", controlNav: false, animationLoop: true, slideshow: false, itemWidth: 80, itemMargin: 10, asNavFor: '.post-gallery-top' }); $('.post-gallery-top').flexslider({ animation: "fade", controlNav: false, animationLoop: true, slideshow: false, prevText: "<", nextText: ">", sync: ".post-gallery-bot" }); }); });
Advertisment ad adsense adlogger