Wellness i prehrana

Jagode i kardiovaskularno zdravlje

Znanstvenici s britanskog Sveučilišta u Warwicku proučavali su blagotvorne učinke jagoda na kardiovaskularno zdravlje ljudi, osobito na to kako jagode mogu spriječiti razvoj bolesti srca i dijabetesa.

Profesor Paul Thornalley s Warwick Medical School vodi tim koji čine još Naila Rabbani, Guy Barker i David Rand. Oni su otkrili ekstrakte jagoda koji aktiviraju protein u našem tijelu pod nazivom Nrf2, a za koji se pokazalo da povećava antioksidativne i druge zaštitne funkcije. Ovaj protein djeluje na smanjenje razina masnoće i kolesterola u krvi, upravo onoga što može dovesti do kardiovaskularnih problema.

Još je ranije utvrđeno da jedenje jagoda nakon obroka pomaže protiv stvaranja glukoze u krvi i lipoproteina niske gustoće ili “lošeg” kolesterola, čime se smanjuje rizik od dijabetesa i bolesti srca, ali ovo je prvi put da se dokazalo da ekstrakti jagoda aktivno stimuliraju proteine ​​koji nam nude zaštitu protiv bolesti.

Profesor Thornalley objašnjava: „Otkrili smo mehanizme zbog kojih jagode povećavaju našu unutarnju obranu kako bi stanice, organi i krvne žile ostali zdravi te koji mogu smanjiti rizik od razvoja kardiovaskularnih problema poput bolesti srca i dijabetesa. Zato ne treba osjećati krivnju ako se jedu jagode sa šlagom … iako bih predložio više jagoda, a manje šlaga ili čak bez njega!
Tehnike skeniranja i matematičkog modeliranja koje su razvijene na Sveučilištu u Warwicku sada se mogu iskoristiti kako bi se utvrdile najbolje sorte jagoda, kako ih treba posluživati ili prerađivati te koliko jagoda treba jesti za optimalnu zdravstvenu korist.

Autor Ivo Tokić

Kao magistar informacijske znanosti, iz profesionalnih razloga posebno prati razvoj kako gospodarskih i znanstvenih prilika u zemlji i svijetu, tako i općih kulturnih i drugih događanja poput razvoja tehnologije i njezinog utjecaja na društvo.

1 komentar