Japanski astronomi otkrili „najstariju galaksiju“ pomoću teleksopa na Havajima

Ekipa japanskih astronoma otkrila je „najstariju galaksiju“ prilikom promatranja svemira pomoću teleskopa na vulkanskom otočju Havaji.

Znanstvenici Nacionalnog Astronomskog Opservatorija iz Japana koristili su Subaru i Keck teleskope prilikom samita Mauna Kea, a uvjeravaju da su vidjeli „najstariju galaksiju“, za koju su izračunali da je udaljena 12,91 milijardu svjetlosnih godina. Rezultati istraživanja bit će objavljeni u časopisu Astrophysical Journal.

Svjetlosna godina je udaljenost koju svjetlost prijeđe u vakuumu u jednoj godini, otprilike 10 trilijuna kilometara. Promatranje udaljenih galaksija slično je gledanju u prošlost.

Richard Ellis s Kalifornijskog Instituta za tehnologiju vrstan je stručnjak za kozmologiju i formiranje galaksija te smatra ovo otkriće uvjerljivijim od nekih prethodno otkrivenih galaksija. Stručnjak smatra da japanska tvrdnja „drži vodu“, koristeći se metodama s kojima se svi mogu složiti. Ipak, otkriće se pretjerano ne razlikuje od onoga iz 2011. godine istog japanskog tima, smatra Ellis.

„Svejedno, ovo je daleko najuvjerljivije otkriće u koje svi vjeruju“, dodao je Ellis.

Francuski astronomi su 2010. godine, koristeći NASA-in svemirski teleskop Hubble, tvrdili da su otkrili galaksiju udaljenu 13,1 milijardu svjetlosnih godina, a prošle godine je tim iz Kalifornije pomoću istog teleskopa otkrio galaksiju udaljenu 13,2 milijarde svjetlosnih godina. Oba nalaza objavljena su u znanstvenom časopisu Nature.

Prema Ellisovom shvaćanju, i Francuzi i Amerikanci moraju još potvrditi svoje nalaze drugim metodama dokazivanja, prije nego što njihova otkrića budu prihvaćena. Astronomi Sveučilišta u Arizoni ugledali su ovog mjeseca 13 milijardi svjetlosnih godina daleku galaksiju pomoću teleskopa u Čileu.

Prema aktualnoj teoriji, svemir je nastao u eksploziji, poznatoj kao Veliki prasak, prije otprilike 13,7 milijardi godina. Uz pomoć sve jačih i dalekosežnijih teleskopa, astronomi zadiru sve dublje u prapočetke univerzuma.

59 komentara na ovaj članak
    • određuje se prema pomaku prema crvenom(odnosno elektromagnetskom spektru nize frekvencije nego nase oko moze vidjeti)… dakle po produzeju valne duljine …
      banalni primjer : prati automobil(sluhom) dok se priblizava tebi , kada prolazi pored tebe i kada te prođe i udaljava se od tebe , i primjetit ces da zvuk nije skroz isti !

• Čovječe.. nauči fiziku, astronomiju, astrofiziku, kosmologiju i ne budi toliko neuk i ne piši gluposti. LJudi se već ovdje pitaju u kakvu školu si ti to išao!!

1. Dakle,poanta moje sprdačine da se danas objavljuju takve laži i besmislice da je to abnormalno,a to sve zato kaj su ljudi naivni i vjeruju u svašta,a to isto nas je i dovelo u ovu situaciju u kakvoj smo danas!dragi moji samo vjerujte u gluposti koje ekipa piše i daleko ćete dogurat!masmediji vladaju nažalost!

2. može se, puno stvari se može odrediti, barem približno, što bi značilo “precizno”, ako govorimo o veličini, udaljenosti i sl. no slažem se da pojedini novinari smatraju svoje vlastito istraživanje znanstvenih (već napisani i objavljenih članaka) i objavljivanje istog mjerodavnim, pa zapravo u tim svojim člancima pišu svoje osobno shvačanje.. odnosno svoje nebuluze…

3. “Znanost si nikada ne bi trebala dopustiti proglasiti nesto konacnim ili naj… zamislite se malo…” – Ako čitaš pažljivo postove, onda češ shvatiti da nije znanost ta koja je u krivu, nego neuki novinari koji interpretiraju neko svoje razmišljanje, jer im je urednik rekao da će dobiti otkaz, ako ne napišu zanimljivi članak

4. Pa da će se sudariti bi je prema trenutnim projekcijama gibanja točno, no ne bi rekao da je sudar baš najbolja riječ. Da će proći jedna kroz drugu možda bolje. Meduzvjezdani razmak je prevelik da bi sudari postali pravilo pri tome

5. Al momci,al slušaj ti mudroliju……oni su teleskopom s hawaia odredili starost neke tamo dosad nezapažene galaksije……..pa mislim da bi se posramili i tesla i newton i einstein…….likovi su do jaja!nobelova je ziher njihova!

6. Guglaj ti samo guglaj,al sve to skupa su samo indicije i nagađanja kaj se tiče starosti našeg planeta,a da ne pričamo o udaljenim galaksijama,a u biti još nismo pošteno istražili ni naš sunčev sustav!molim te lijepo!ti pričaš o galaksijama a google ti je centar svemira!

7. Pa koliko bi trebali biti stari? Zapravo, Steve, ja bi volio čuti bar jedan tvoj argument koji pobija naše teorije…
    Zapravo, ne mislim da si toliko neuk koliko se tu praviš takvim, s pričom “vidi kako su glupi i kako ih mogu zajebavati”.
    Možda braniš stav Crkve koja kaže da je svijet nastao prije nekih 4000 godina, možda vjeruješ da su fosili podmetnuti da nas zavaraju, ja to ne znam, ali volio bih neki tvoj argument ili hipotezu u koju vjeruješ… Možda bi onda pronašli imalo kvalitetno tlo za daljnju smislenu raspravu

8. Vrijeme poluraspada
    radioaktivnog izotopa je
    vrijeme potrebno da se
    raspadne pola početne količine
    izotopa pa sad ti misli koliko je bilo izotopa

9. ako je galaksija udaljena 13000000000 svjetlosnih godina,onda mi ustvari vidimo istu kakva je bila prije 13000000000 godina,vidimo proslost…

10. Nemogu da vjerujem da ima ovako glupih ljudi.Kreteni znanost nas okruzuje od hodanja do plivanja,disanja sve je znanost a vi tu kenjate sta oni znaju ljudi su zivot posvetili da upute ljude u cari galaksije i njenih tajni.
    Potpuno sam na strani znanosti.

11. pitanje je , jer za 4 milijarde godina , sunce ce biti mnogo vece nego sada , a zivot na povrsini zemlje nemoguć ,,, međutim za 4 milijarde godina bit ce puno drukcija percepcija svemira i zemlje i zivota nego sada tako da se ne valja zamaravat tom cinjenicom da ce se 2 galaksije sudarit odnosno uc jedna u drugu

12. Jedna napomena u biti autoru članka. Jedna svjetlosna godina nije 10 trilijuna kilometara nego otprilike 10 bilijuna kilometara. Engleski “trillion” je 10^12 dok je u hrvatskome jeziku 10^12 bilijun. To je na prvome mjestu prevodilačka greška i da je autor stručnjak prepoznao bi ju. Već sam vidio na ovome portalu neku vrstu nestručnosti i iako je pohvalno približavati znanost javnosti što je zdravo za javno mišljenje o znanosti, trebalo bi se potruditi i obaviti taj posao kako spada. Znanstveni portal na hrvatskom jeziku ove popularnosti nisam vidio pa je na vama dužnost da obavite posao kako spada i svojim čiateljima date što bolje informacije.

mars krateri
Snimka kratera na Marsu dokazuje da je na planetu nekada bilo vode?
aids