Na rubu znanosti

NASA rasturila sva ‘majanska’ proročanstva

By

Sva kataklizmička proročanstva prema kojima bi život na Zemlji trebao skončati 2012. godine potpuno su znanstveno neutemeljena, tvrdi u novom filmu jedan od čelnih ljudi američke svemirske agencije.

U video snimci objavljenoj 7. ožujka Don Yeomans, čelnik NASA-inog Near-Earth Objects Program Officea, objašnjava najvažnije popularne scenarije sudnjeg dana koji su uglavnom utemeljeni na ideji da poznati kameni majanski kalendar s računanjem završava u 2012. godini.

‘Prije svega, kalendar Maja ne završava 21. prosinca 2012. godine, to je samo završetak jednog ciklusa i početak novog. Baš kao što naš kalendar završava 31. prosinca i počinje 1. siječnja’, kaže Yeomans.

Tko je ikada vidio Planet X?

U istom klipu i istom kontekstu NASA-in stručnjak diskutira popularno predviđanje da bi kroz centralni dio Sunčevog sustava ove godine mogao proletjeti misteriozni planet Nibiru ili Planet X. Glasine o približavanju Nibirua potaknula je 1995. Nancy Lieder, utemeljiteljica web stranice ZetaTalk koja tvrdi da su je vanzemaljci iz sustava zvijezda Zeta Reticuli, s kojima navodno komunicira, izabrali da upozori čovječanstvo na dolazak planeta koji će promijeniti magnetske polove Zemlje. Prema izvornim upozorenjima naše svemirske braće bliski susret trebao se dogoditi još u svibnju 2003. no fanovi ovog scenarija kasnije su ‘shvatili’ da će 2012. ipak biti prikladnija.

‘Da se tako veliki planet približava Zemlji, mi bismo ga vidjeli još odavno. A da je na neki način nevidljiv, uočili bismo djelovanje njegove gravitacije na susjedne planete’, kaže Yeomans. ‘Tisuće astronoma svake noći gledaju nebo i nitko još ništa nije vidio. Postoje i ljudi koji misle da NASA-ini astronomi skrivaju informacije kako bi spriječili paniku u javnosti. Možete li zamisliti da tisuće astronoma koji prate nebo svi čuvaju istu tajnu od javnosti godinama?’, pita uz podsmjeh NASA-in astronom.

Solarni maksimum bit će 2013. i bit će blag

Yeomans priznaje da Sunčeve aktivnosti trenutno jačaju, što potvrđuju i prošlotjedne solarne baklje, međutim ističe da će one svoj maksimum dosegnuti u svibnju 2013, a ne 21. prosinca 2012.

‘Bit će to relativno blag solarni maksimum, a nema nikakvih dokaza da će tada biti Sunčevih oluja’, rekao je.

Poravnanja planeta uopće neće biti

Postoje i ljudi, kaže Yeomans, koji su uvjereni da će se sudbonosnog dana neki planeti u Sunčevom sustavu naći u tzv. poravnanju i time izazvati velike plime ili potrese. ‘Prije svega, u prosincu 2012. neće biti poravnanja. A čak i kada bi ih bilo, ona ne bi izazvala nikakve plime. Jedina dva tijela u Sunčevom sustavu koja mogu izazvati plime na Zemlji su Mjesec, koji je jako blizu i Sunce, koje ima golemu masu i također je relativno blizu. Sva ostala tijela imaju zanemariv utjecaj na Zemlju.’

Zamjene polova traju tisućama godina

U svojoj kratkoj prezentaciji američki se stručnjak osvrnuo i na predviđanje prema kojem bi nas krajem godine mogla zadesiti zamjena Zemljinih polova.

‘Magnetska polja Zemlje povremeno se zamjenjuju, međutim to se posljednji put dogodilo prije 740.000 godina… Nema nikakvih dokaza da će se to dogoditi 21. prosinca 2012. Kada bi došlo do zamjene, ona bi potrajala tisućama godina. Konačno, čak i ako stvarno nastupi, to neće izazvati probleme na Zemlji, osim što ćemo morati preurediti svoje kompase. Izuzetne tvrdnje traže izuzetne dokaze’, naglasio je Yeomans citirajući popularizatora znanosti Carla Sagana i zaključio: ‘Od početka pisane povijesti do danas bilo je na stotine tisuća pretkazanja smaka svijeta, a mi smo još uvijek ovdje.’

Društveni korijeni straha

U Sjedinjenim Državama još se od Hladnog rata i utrke u nuklearnom naoružanju snažno razvija pokret tzv. survivalista ili prepera koji se pripremaju za moguće globalne probleme i kataklizme od onih društvenih – krize, inflacije i ratova, do prirodnih – udara asteroida, eksplozija vulkana ili solarnih oluja. Takvo raspoloženje potiču i brojne vjerske organizacije koje najavljuju skori kraj ‘materijalističke’ civilizacije i dolazak posljednjeg suda. Među njima se ističe mormonska crkva, koja se službeno zove ‘Crkva Isusa Krista svetaca posljednjih dana’, a svojim članovima preporučuje da pripreme hranu za sebe i obitelji za najmanje godinu dana. Stoga nije čudno što se gotovo svake godine u SAD-u pojavi jedno ili više proročanstava koja predviđaju neku kataklizmu. A što muči Amerikance, često tišti i ostatak svijeta, piše tportal.hr

Autor ghost

1. Mladen Postruznik

Ožujak 19, 2012 na 12:55 am

Glupost, majanska proročanstva nikada nisu ni govorila o kraju svijeta, a ovo ostalo su čiste izmišljotine koje se pripisuju Majama. Završava 13 baktun, prelazimo u 14. I to je sve. NASA nije ništa rasturila, jer majanska proročanstva ne postoje…Ja živim u Guatemali i valjda znam ponešto o Majama, o čemu često i pišem. Zato, u ime znanosti, prekinite s ovim blezgarijama.

2. Hopi Mladen

Ožujak 19, 2012 na 1:01 am

Znajući da je NASA puno toga skriva,sada postoji dobar razlog da smo stvarno zabrinuti za 2012. .”A o onom danu i sata nitko ne zna, pa ni anđeli nebeski, nego samo Otac.

3. Hrvoje Jukić

Ožujak 19, 2012 na 1:05 am

uzmimo u obzir da otkad je julije cezar uveo prijestupne godine na kaledaru do sad proslo 514 prestupnih godina, sto bi znacilo da smo po majanskom kalendaru mi sad trebali biti na 15.8.2013… toliko o tome.. sami tupeše i naivci

• Ivan

Ožujak 19, 2012 na 12:31 pm

Eh majstore, pa naravno da su ovi koji govore o 21.12. uračunali i prestupne godine. Nisu baš svi tako glupi kako ti misliš, a jedino ti pametan.

4. Bojan Bajgorić Šantić

Ožujak 19, 2012 na 1:11 am

Bolje da ne komentiram neke komentare :)

5. Kristian Tambolaš

Ožujak 19, 2012 na 1:14 am

maje su jako precizno računali vrijeme,tako da je ovo sa prijelaznim goinama za nasmijati se…..uostalom postoje i razlike u računanju….,a kako je i gosp. ranije naveo,onaj tko je upoznat sa spiralnim računanjem vremena,onaj tko imalo poznaje majanske spise – oni ne govore o smaku svijeta,nego o prelasku u novo razdoblje……čak ni sama riječ “apokalipsa” nije ono što velika večina misli….

6. Kristian Tambolaš

Ožujak 19, 2012 na 1:17 am

njihov prelazak nije uvjetovan danima,mjesecima,niti godinama već položajem planeta,tako da je ovakvu glupost tipa “prijelazne godine” mogao napisati samo vrsni poznavatelj….

7. Hopi Mladen

Ožujak 19, 2012 na 1:19 am

@Kristian Civilizaciji je kraj. To je činjenica. Međutim, iako jedna civilizacija završava ne znači kraj svim civilizacijama.

8. Ivan Brozović

Ožujak 19, 2012 na 1:20 am

Praznovjerja,religije,prorocanstva…to su tone smeća ispunjene vlastitim ljudskim pokvarenostima! Jedan od kandidata za americkog predsjednika je mor(m)on! Samo jos to svijetu fali,takva osoba na celu velesile koja u svojoj glavi balansira između proreknute apokalipse i zelje za tim! Hm :-/

9. Kristian Tambolaš

Ožujak 19, 2012 na 1:23 am

meni osobno i nebi previše smetalo da vidim kraj ovakvoj “civilizaciji”……..čisto da razjasnim,nisam nikakav vjernik,ne vjerujem u priče za malu djecu…..ali vjernik ili ne , biti – čovjek je nešto što bi samo po sebi trebalo biti osnovno svima…….a ljudi je danas malo…..gotovo da ih moraš mikroskopom tražiti…:)))

10. Hrvoje Jukić

Ožujak 19, 2012 na 1:25 am

“za nasmijat se”?… znaci, zelis reci da su maye ciji se kalendar poceo koristiti od 11.9. 3113 godina prije nove ere, unaprijed znale da ce cezar 45g prije nove ere (3068 GODINA KASNIJE) promjeniti obracun tako sto ce uvesti prijestupne godine?…

11. Kristian Tambolaš

Ožujak 19, 2012 na 1:28 am

@Hrvoje….nisi me shvatio…..Maje nisu napisale datum…

12. Ivan Brozović

Ožujak 19, 2012 na 1:32 am

Kristiane biti racionalan covjek..to se trazi! Jer stavljati kamene rezbarije i prasnjave pergamente i knjizurine ispred suvremenog proucavanja svemira je ludost! Pogotovo kad to serviraju masama kako god tko zeli za svoj interes ili opravdanje! Zar je bitno tko je kako racunao vrijeme…izmjenio ga nije zar ne? Nije drek nego se pas posrao…otprilike :)

13. Hrvoje Jukić

Ožujak 19, 2012 na 1:33 am

@kristian govorim u vezi kojekakog kvazi proroka ili sto li je vec, koji je “izracunao” i izjavio da ce svijet zavrsit 21.12, sto nema nikakvog smisla..

14. Kristian Tambolaš

Ožujak 19, 2012 na 1:34 am

..a pametnu stvar je rekao Albert….”vrijeme je relativan pojam,a to što ga je čovjek zarobio u dane,sate,minute i sekunde,nije problem vremena – nego čovjeka “…..

15. Antonija Corleone

Ožujak 19, 2012 na 1:34 am

@ Hopi a Majka?sto je s Majkom? Otac je rekao, Majka ce izvrsit !? sa Majama ili bez njih… Majka puca po savovima :( onaj koji poznaje Majku spoznat ce i spasenje te iste i njenih ponekih buducih CIVILIZACIJA. Spremni na to neka krenu za ocuvanjem nase (: Civilka u neciviliziranoj civilizaciji ;)

16. Hopi Mladen

Ožujak 19, 2012 na 1:35 am

nitko ne može znati sa 100% sigurnosti. Solarna oluja od ožujku 2012 se nastavlja,ljudi trebaju shvatiti je da je to postupno napredovanje aktivnosti Sunca ,U prosincu će se povećati njegova snaga i za 10 puta.Promjene će se dogoditi tijekom godine, a sasvim moguće NASA će biti vrlo tiha što je dulje moguće. povijesne karte potresa i izgleda sve gore i gore…http://research.dlindquist.com/quake/historical/?mag=7&type=strength&freq=year&style=raw

17. Hrvoje Jukić

Ožujak 19, 2012 na 1:37 am

kakva sad majka?! xD… ljudi dragi ne lajkajte ovakove stranice iz potrebe da budete pametni medu facebook frendovima, ovo nije mjesto za sirenje nadri religija i gluposti…

18. Kristian Tambolaš

Ožujak 19, 2012 na 1:42 am

@Ivane – baš tako ,racionalan čovjek…..e sad….astrofizika je znanost u pelenama,bazira se na zakonima fizike,….i ničemu više….stvari se postavljaju na način “tako bi trebalo biti ” – u teoriji…..u praksi to malo drugačije izgleda….ne vjerujem u nikakve pergamente,natpise,nisam religiozan,ali da postoje sile i događanja ,ne samo u svemiru,nego i svuda oko nas – postoje…..mi samo još nismo dovoljno zreli ili evoluirali,kako hočeš , da ih razumijemo…..

19. Hopi Mladen

Ožujak 19, 2012 na 1:45 am

Hollywood zna što nas čeka,kad dođe budite u zagrljaju onih koje volite a ostali neka se uhvate za ruke i neka se raduju! http://www.youtube.com/watch?v=zxQSJj3pypA&feature=player_embedded

20. Antonija Corleone

Ožujak 19, 2012 na 1:46 am

Fuckas to sve kad znas da si ovdje sam u hrpi morona,mormona kojima nije stalo do Zemlje vec do spasavanje vlastite glave. Ako u toj glavi nema civilizacija…ko ju sisa !?

21. Antonija Corleone

Ožujak 19, 2012 na 1:51 am

Majka ti je i podarila da dises na mjestu gdje dises ! Problem je u tom sto do njenog daha tesko dolazis !

22. Ivan Brozović

Ožujak 19, 2012 na 1:52 am

Polako Kristiane..sondira se suncev sustav,Hubble ce dobit moćnog nasljednika za daleki svemir a CERN odrađuje svoje na subatomskoj razini! Da su nam svi odgovori servirani (kao nekima ovdje) nebi bilo zanimljivo!!

23. Hrvoje Jukić

Ožujak 19, 2012 na 1:55 am

@hopi preocito trollanje
    @antonija znaci ako ne smatramo prirodu i Zemlju kao neku vrstu religije mi smo moroni?!.. vrhunska izjava ahahah

24. Kristian Tambolaš

Ožujak 19, 2012 na 1:56 am

ima čak i zanimljivih tema i istraživanja oko čovjekovog mozga ( ima na onom 4 D portalu nekih zanimljivih članaka ) i što se dešava nakon…….u principu se mozak ponaša kao neka vrsta elektromagnetskog generatora….a čovjekova svijest bi bila neki oblik energije ( religiozni bi to možda nazvali dušom )….a opće poznata nepobitna činjenica je da energija nikad ne “prestaje postojati”, jednostavno prelazi u novi oblik…ne mogu naći snimku gdje su proučavali što se dešava kad mozak “umre”,ali ukratko….ostaje energija – koja se izgubi nakon nekoliko sekundi…..

25. Kristian Tambolaš

Ožujak 19, 2012 na 1:58 am

postoje stvari koje ne razumijemo……..niti čemo ih ikada razumijeti………i u tome nam neće pomoći ni Hubble…ni NASA….a definitivno neće kriminalci u haljama……

26. Kristian Tambolaš

Ožujak 19, 2012 na 2:03 am

@Sunčica….NASA je Američka – njima je laganje u opisu posla……i za vjerovati im moraš stvarno imati manjak samosvijesti :))

27. Sunčica Bilić

Ožujak 19, 2012 na 2:07 am

Kad vidim ove komentare tu smo negdje :)

28. Ivan Brozović

Ožujak 19, 2012 na 2:07 am

Meni ju je preporucio jedan lumen tu na znanost.geek.hr pa cu evo i ja tebi Kristiane,knjiga “Tajne Uma” iliti orig.Mind Hacks od Toma Stafforda i Matta Webba! Neces pronaci dusu,svijest hoces ali svakako zanimljivo i strucno stivo o nasem mozgu bazirano na kognitivnoj neuropsihologiji,neka te naziv ne prepadne jer pisana je za laike i razumljiva svakom!

29. Antonija Corleone

Ožujak 19, 2012 na 2:07 am

Nije sve prividno…koliko znamo imamo i ostala osjetila koja nisu ovdje samo kako bi to tako osjetili vec kako bismo ta osjetila ukljucili u potpunosti! Mislim dakle jesam ! Mislis ili samo gledas ? @ Kristijan

30. Antonija Corleone

Ožujak 19, 2012 na 2:11 am

Oprosti ;) no smatram da to nepostivanje Zemlje i cini sva sranja na njoj zar ne ? :/ ako to jos nije shvaceno tako…mozda bolje da se vratimo racunanju i kemijanju. To pomaze sigurno

31. Antonija Corleone

Ožujak 19, 2012 na 2:13 am

I nije religija vec samo veci respect njoj nego svemu sto ju od nas sacinjava

32. Ivan Brozović

Ožujak 19, 2012 na 2:16 am

A to sto se događa sa mozgom nakon smrti ti je otprilike kao kad iskljucis komp i bacis ga van na kisu…jos nekoliko nasumicnih “slobodnih” elektrona protutnji kroz silicijsku jezgru! Jednako je i s mozgom,ostaje samo molekularni odnosno stanicni raspad,truljenje,crvići jako happy :)

33. Kristian Tambolaš

Ožujak 19, 2012 na 2:23 am

sa mozgom – točno……ali mozak pokreće energija…..kao što komp. pokreče struja…..komp. možda doživi raspad …ali što je sa strujom koja ga je pokretala ?

34. Kristian Tambolaš

Ožujak 19, 2012 na 2:24 am

@Ivane…:)) neću se prepasti….odrastao sam uz Kuran,Bibliju,hrpu ostalih religija koje su u principu iste,osim u nijansama…večina stvari je “posuđena” iz drevnih civilizacija i malo upakirana da bude prihvatljivija širim masama…….i masom štiva za zabavu koja se dotiću ljudske svijesti…..( stara je psiholog )….ali nisam baš čitao te psiho – stvari….više me zanimalo recimo,utjecaj starih kultura na današnju religiju,recimo,Mojsijevo petoknjižje na Hebrejskom nekoliko stotina godina prije nego se uopće i pojavio Hebrejski jezik….i takve stvari…a što se mozga tiče,više me zanima onaj dio o neiskorištenom potencijalu – koji je kod nekih malo razvijeniji,utjecaj toga na posebne parapsihološke sposobnosti i tako……..ali već smo odmakli o teme……jaaako :)))

35. Antonija Corleone

Ožujak 19, 2012 na 2:25 am

Hladenje koje slijedi kocenje trupla …sasvim logicno :/ potpuno zemaljsko i prirodno…ne bavimo se umiranjem vec prezivljavanjem.i ako vec imas tu energiju koristi ju maksimalno za dobrobit tude

36. Hopi Mladen

Ožujak 19, 2012 na 2:28 am

Nibiru vidljiv na Antarktici Veljača 27, 2012 …http://www.youtube.com/watch?v=Dt7Pyz9fWKU&feature=related

37. Antonija Corleone

Ožujak 19, 2012 na 2:28 am

Istrazivanje spisa ! Vodim te sa sobom xd ako ih furas s nama ;)

38. Antonija Corleone

Ožujak 19, 2012 na 2:34 am

Samo laksi planet kojeg privlaci nasa energija :/ nznm nisam proucavala…no moze li se uzgajat sto god na njemu a da nema kod nas ?cula sam da nam se tehnologija pomakne unaprijed kada je blizu :/ i dali je povezan sa kakvim metalom koji bi nama mogao biti koristan?

39. Kristian Tambolaš

Ožujak 19, 2012 na 2:34 am

@Hopi…..vidim da te zanima – trebat će ti nekoliko sati da sve pogledaš i pročitaš,ali vidim da te zanima ….:))) http://www.4dportal.com/hr/znanost/1859-cnn-nibiru-stigao-u-suncev-sustav

40. Kristian Tambolaš

Ožujak 19, 2012 na 2:36 am

i da se razumijemo….dok se ujutro ne probudim i vidim 2 sunca – ne vjerujem ništa :)))

41. Antonija Corleone

Ožujak 19, 2012 na 2:37 am

Mozda se Nibiru zapali O.O

42. Ivan Brozović

Ožujak 19, 2012 na 2:38 am

Covjeka bi mogli okarakterizirat kao elektrokemijski organizam kaj ne?! Usporavanjem protoka krvi u tijelu zbog otkazivanja organa, mozak ostaje bez kisika pa elektroni podivljaju. Mozak ´baca´ posljednje impulse, a oni pokreću lančanu reakciju i slike koje ne postoje. Ta reakcija traje od 30 sekundi do tri minute, ali je se rijetki poslije sjećaju (oni ozivljeni)! A duša…to je covjekova pusta zelja nastala upravo na tim elektronima i slikama koje su projecirali! Bolje mjesto,visi sud,itd..upravo zato je ovaj jedan zivot poseban,nema dalje!

43. Kristian Tambolaš

Ožujak 19, 2012 na 2:43 am

e tu se ne bih s tobom složio……sve živo i sve mrtvo pokreće neka vrsta sile ili energije…..lijepo si to usporedio sa kompom….da bi komp živio potrebna mu je struja – da bi čovjek funkcionirao na način na koji funkcionira potrebna mu je svijest ( možeš ju nazvati i duša ) – jer je svijest jedino što nas razlikuje od ostalih organizama…..kamo svijest odlazi ako ju gledamo kao pokretačku energiju – energija ne umire,kao što sam rekao,jednostavno prelazi u novi oblik energije…..

44. Kristian Tambolaš

Ožujak 19, 2012 na 2:47 am

jer…svijest,za razliku od mozga,srca ili drugih organa – nema rok trajanja….

45. Antonija Corleone

Ožujak 19, 2012 na 2:51 am

Uuuu dobra, dobra ! (: ali nekako,to nije sve… ja to necu dozvolit,a i neki od nas bi trebali tako. Svakim danom spasavas guzicu pa zasto ju nebi spasio i dan poslje ?

46. Antonija Corleone

Ožujak 19, 2012 na 2:54 am

Svijest umire s tobom !?

47. Antonija Corleone

Ožujak 19, 2012 na 2:57 am

A energiju prenosis dalje ?!

48. Hopi Mladen

Ožujak 19, 2012 na 2:57 am

Kopernik je pokušavao uvjeriti ljude da je Zemlja okrugla.(smatrali su ji čudacima i vješticama ) Nisu svi vjerovali smijali su mu se naučnici tog vremena, sad se vjeruju da se okreče iako ima spiralna kruženja.

49. Ivan Brozović

Ožujak 19, 2012 na 3:02 am

Ne…nas pokrecu kemijski procesi! I emocije su kemijski procesi,nagoni pravilno tempirani su kem.procesi…na svaki podrazaj luci se ovaj onaj protein (nisam strucan:) a elektroni su samo prenosnici informacija kroz zivcani sustav,neuroni u mozdanoj kori prave izboje (lancani,refleksni itd..) i slijedi reakcija! Ali naravno takav sustav proizvodi i elektromagnetizam…ne poput dalekovoda :) ali proizvodi kao i toplinu! I nije istina da nas svijest razlikuje od ostalih organizama..posjeduju je i zivotinje,tuguju,brinu se,ljute se,boje se itd.. Mislim da bi trebali definirat svijest a to je tesko,jel to inteligencija ili samo znamo da postojimo? Neznam to je vec za filozofiranje i hrpu komentara a 4:00h je :) Nekom drugom prilikom!!! Pozzz

50. Kristian Tambolaš

Ožujak 19, 2012 na 3:05 am

svi imamo neka svoja razmišljanja…..svi imamo svoju vlastitu svijest…….svatko od nas možda ima i neku svoju teoriju……ali na kraju – sve su to samo pretpostavke i uvjerenja…..samo budala misli da je njegovo mišljenje jedino ispravno…..a kako je Sokrat rekao – “znam da ništa ne znam”…..i to je jedina – istina…….ostalo su naklapanja…..

51. Antonija Corleone

Ožujak 19, 2012 na 3:10 am

Me like it (: no dali je moguce da njeno okretanje daje zrak koji udisemo ?a da se rotira eto tako…sto se i ostatak stvari uokolo rotiraju ? Neznam :( totalno nisam jos dovoljno nacitana niti imalo skolovana ): ali sam spremna za ic dalje s ovime sto mogu povezat s povezivim. I ide mi xd nadam se ! Ova stranica je nesto najbolje cemu sam se ikad prikljucila ! Hvala vam sto mi dajete informacije koje nemogu sama trenutno nac…nedostatak interneta u 20 godina mozda daje neke rezultate radi vas jos vise :)

52. Ivan Brozović

Ožujak 19, 2012 na 3:15 am

Nisam strucan u nicem od ovoga..ali znati ponesto o svemu to je najbolje…cini svijet zanimljivim :) Laku noć ljudovi!

53. Antonija Corleone

Ožujak 19, 2012 na 3:17 am

Pozz i hvala sto postojite !

54. Kristian Tambolaš

Ožujak 19, 2012 na 3:19 am

i lijepo si to napisao – kemijski procesi upravljaju nama.Međutim,ja govorim drugo,životinje također imaju emocije,emocije su također stvar kemijskih procesa…..ali….čovjek je toga SVJESTAN – drugi organizmi nisu…..Jer,za razliku od drugih organizama – čovjek kontrolira svoje emocije i nagone ,a ono što ga na to tjera nije inteligencija ni kemijski proces , nego SVIJEST……

55. Antonija Corleone

Ožujak 19, 2012 na 3:19 am

Kristijane kako ti to znas ? Mozda su svijesniji od nas :/ ne osijecaj se tako nadmocno u svemiru

56. Antonija Corleone

S!vemiru

57. Kristian Tambolaš

Ožujak 19, 2012 na 3:25 am

ne znam ja ništa :))…..samo pretpostavljam – i razmjenjujem mišljenje sa drugim ljudima…..i ne osječam se nadmočno :))

58. Ivan Brozović

Ožujak 19, 2012 na 3:26 am

Ali nije bio ni covjek do nedavno..pa jeli svijest=ucenje?? Npr.dupin..divlji dupin dođe i u par minuta sprijatelji se sa roniocem kad je procjenio da mu nije prijetnja..nekoliko minuta kasnije obrani tog svog novog frenda ronioca od kitopsine i dodje se natrag maziti :) pricam o divljem dupinu koji je jako malo ili nikakvog kontakta sa ljudima imao! Jeli onda svijest=radoznalost? Filozofiram bzvz a jedva gledam…noc jos jednom ;)

59. Antonija Corleone

Ožujak 19, 2012 na 3:27 am

Osjecaj ;) sve oko sebe.ne sebe ! Prepipao si se hiljadu puta i jesi li osjetio sto drugo? Oprosti !Opet !xd

60. Kristian Tambolaš

Ožujak 19, 2012 na 3:34 am

i ja filozofiram :))……ali, opet,što se tiče teorije evolucije….po meni je to čisti idiotizam,jer ako smo nastali od jednostaničnih organizama……preskočimo nekoliko milijuna godina evolucije….dolazimo do primata – koji su “evoluirali” u današnjeg čovjeka……i nekakvo logično pitanje bi bilo – zbog čega “planet majmuna” nije stvaran do sad ?…jer uz današnju tehnologiju zašto jednostavno čimpanze ne “evoluiraju” – barem malo ?…….btw – u čovjeku su i 2 gena kojih nema u niti jednom organizmu – zato tisućama godina majmuni ostaju – majmuni…..ne evoluiraju više…..

61. Kristian Tambolaš

Ožujak 19, 2012 na 3:36 am

i nije pitanje zašto majmuni ne evoluiraju…..nego…..otkud nam ta 2 gena ?

62. Antonija Corleone

Ožujak 19, 2012 na 3:51 am

Hh ;P znas ti dobro !a i zasto ne ?ako se bakterije mnoze bez beda uokolo svaka sa svakom,zasto i mi nebismo bili vrsta nametnika dobivENA od svega sto je tada uzivalo u razmnozavanju o.o stvoris savrsen organizam koji ima imunitet na sve sto je u njemu,a ima svega. Imunitet stvori novog covijeka. Dobar. Moguce ili ne? Jos malo proucavanja nece skodit (: ako ne prodje granice normale i dozvoli mozgu da pretjera

63. Antonija Corleone

Ožujak 19, 2012 na 3:56 am

A i nova civilizacija moze radi te lude majmunske xd teorije isto tako izludit te isprobat majmunske uzitke.. huh da tako zabrijemo … bed !

64. Antonija Corleone

Ožujak 19, 2012 na 4:00 am

Bez beda moguce :( skoro,ako se vec takova istrazivanja ne iznasaju uokolo vec sad. Onda opet bed xd bili bi jaci od nas

65. Barbara Kimi Zemljić

Ožujak 19, 2012 na 4:07 am

Eeee Majcica priroda nam se vec odavno osvecuje za sve sto joj se kroz povijest radilo.. Polako, bit ce jos svega na ovoj planeti!!! Ovo sto se sad dogadja je tek uvod u ono sto nas ceka..

66. Barbara Kimi Zemljić

Ožujak 19, 2012 na 5:05 am

Netko je napisao da mi imamo svijest, a drugi organizmi nemaju! Ne bih se slozila.. Ja mislim upravo suprotno! Mi nemamo svijest, a ostali organizmi (prije svega zivotinje) imaju! Da mi imamo svijest, onda ne bi, svjesno unistavali planet na kojem zivimo! Prekjucer sam gledala dokumentarac (mislim da je bio na 2.programu) Zaljev, u kojem se govori o tome kako japanski ribari ubijaju tisuce i tisuce dupina na godinu.. Zbog nekog obicaja i kulture za koji japanski narod NEMA POJMA! A tamosnja vlada o tome suti! I plus toga, sebe i svoju djecu truju tim mesom koje je prepuno zive! Ubijaju ih, kako kazu, jer su stetocine koje im jedu ribu! U redu, covjek mora jesti i ribu, ali zasto ubijati TISUCE I TISUCE dupina koji moraju zivjeti od necega i imaju otrovno meso, kojim oni SVJESNO truju i sebe i druge ljude?? Oni ne mogu birati sto ce jesti, dok mi mozemo! Ako je vjerovati u Boga, zasto je stvorio domace zivotinje?? Neki ljudi imaju razlicite poglede sto su domace, a sto divlje zivotinje! Kinezi masovno ubijaju tuljane, zbog koze! Oderu ih i ostave na obali da trule! Sta su napravili europljani sa bizonima kada su naselili ameriku? Oderali im kozu zbog krzna i ostavili ih da trule, dok su indijanci sve koristili! Od krzna, mesa do kostiju! Zato vise nema ni bizona, a indijance se moze nabrojati na prste jedne ruke!! Unistavamo hranidbeni lanac!!! Ocito ljudi misle, pobijmo sve kitove, dupine, tuljane, morske pse, (sredozemnu medvjedicu smo skoro istrijebili) pa cemo imati vise ribe za sebe!! Ne ide to tako!! UPRAVO ZATO LJUDI NEMAJU SVIJEST!!! Nekad se stvarno sramim sto sam covjek!!!!!!!!

67. Predrag Dokmanović

Ožujak 19, 2012 na 5:18 am

Kako ti se da toliko pisati ovako rano? Jos se ni dupini nisu probudili:)

68. Topla Jesen

Ožujak 19, 2012 na 5:44 am

meni jako smeta šaljiv i sarkastičan ton u kojem je ovaj članak napisan.

69. Neutron Star

Ožujak 19, 2012 na 8:40 am

Sve je energija, sve što postoji, i vrijeme i planeti i zvijezde… sve ima energiju i materiju. Kao što je materija naš prah koji ostaje za nama, drugi dio, naša svijest, isto ostaje zauvijek… u nekom drugom obliku energije.
    U povijesti su postojali ljudi koji bili bliže shvaćanju svega i oni su bezvremenski… Da Vinci, Newton, Einstein… ima i danas ljudi koji su bliži shvaćanju energije od nas ostalih. Pročitajte ovaj članak Nikole Tesle koji otvoreno govori o svemu što je on doživio. A on nije bio neki Icke ili ko znam što, već čovjek koji je bio ispred ne svog vremena, nego iznad obične svijesti:

70. Petra Plohl

Ožujak 19, 2012 na 7:50 am

Što je čovjek više napredan, to je više nazadan. Sami sebe unistavamo,ah…

71. Stepski Vuk

Ožujak 19, 2012 na 8:11 am

Meni je najbolje sto je Barbara napisala da je Bog stvorio domace zivotinje!?!?
    Otkud tebi pravo da biras i osudjujes koja zivotinja se smije jesti, a koja ne?
    Japanci koji imaju najduzi zivotni vijek, upravo zbog te zatrovane zive?
    Stvarno se trebas sramiti sto si covjek.
    Trebala bi biti zlatna ribica, ili tako nesto.
    A za Kristiana nemam rijeci. Zar vjera moze toliko isprati mozak?
    Ocito da ne.

72. Davor Meštrović

Ožujak 19, 2012 na 9:37 am

Hahahaha! Sve se bojim da se NASA-ini, ozbiljni znanstvenici bave babskim nabadanjima!

73. Dario Vlasic

Ožujak 19, 2012 na 9:45 am

Sve je energija, sve što postoji, sve ima energiju i materiju. Kao što je materija naš prah koji ostaje za nama, drugi dio, naša svijest, isto ostaje zauvijek… u nekom drugom obliku energije.
    U povijesti su postojali ljudi koji su bili bliže shvaćanju energije i oni su bezvremenski… Isus, Da Vinci, Newton, Tesla, Einstein… ima i danas ljudi koji su bliži shvaćanju energije od nas ostalih. Pročitajte ovaj članak Nikole Tesle koji otvoreno govori o svemu što je on doživio. A on nije bio neki Icke ili tko znam što, već čovjek koji je stvorio moderni svijet i bio ispred svog vremena, iznad obične svijesti:

74. Josip Rakušić

Ožujak 19, 2012 na 9:52 am

Barbara nisi u pravu potpuno, mada se djelomično slažem s tobom. Čovjek je odgovoran za ovaj planet i mora upravljati razumno sa svime na Zemlji. Pošto je on poremetio ravnotežu, normalno je da se dešavaju prirodne katastrofe, bit će još i gore. Čovjek ima svijest kao i neke životinje, npr. dupin koji može razlučit prid ogledalom da je na njemu prikazan njegov odraz, a ne da je to drugi dupin. Čovjek ima svijest, fali mu odgovornosti ali očito nema SAVJEST. To je božji glas koji nas opominje kad griješimo i činimo neko zlo, kao npr. krađa, laži sve do ubojstva i sl.

75. Lobje Furii Canes Horvat

Ožujak 19, 2012 na 9:55 am

svako jutro me ceka nes zanimljivo :)

76. Davor Meštrović

Ožujak 19, 2012 na 9:58 am

Brozoviću, dupin može samo planktone braniti od kitopsine. ;)

77. Davor Meštrović

Ožujak 19, 2012 na 10:31 am

Jest da u Evanđelju po Mateju stoji da Isus odgovara učenicima na pitanje kad će sudnji dan – „Nitko ne zna kada će doći taj dan ili sat, ni anđeli na nebu, niti Sin, nego samo Otac.” No to ne zabranjuje ljudima da vjeruju svakom proročanstvu koje njima odgovara, ili prema kojem imaju simpatije. ;)

78. Ružica Pavković

Ožujak 19, 2012 na 10:40 am

O, pa to se zna, radi se samo o ciklusima.Ništa posebno.Kao kad završava zima i počinje proljeće.

79. Petra Patuljkica Špehar

Ožujak 19, 2012 na 11:01 am

Ljudska civilizacija je napredovala jedino u tehnologiji, a kako godine prolaze u etičkom smislu smo na razini ameba. Čovjek si je dao malo preveliku slobodu, a zaboravlja da sa slobodom dolazi i odgovornost. Ima vas mnogo koji ste u religiji pronašli sebe, ali jeste li to vi ili je to mišljenje koje vam je nametnuto? Ima mnogo katolika ovdje i ja sam “po papirima” iako se ne smatram jednom od njih, ugl. vi postujete 10 BZ, a predpostavljam da veliki dio vas jede meso, a šta je s one dvije zap.: Ne ubi / Ne čini drugima što ne želiš da se tebi desi?? I kako vi kažete Bog je stvorio životinje da se imamo čime hraniti? Inače, ljudi su po prirodi biljojedi. Bit svega nije da se prati gomila ljudi već da pronađete sebe. I da, trebamo ostaviti što bolji planet budućim naraštajima? Kome? Pametnije bi bilo da što bolje naraštaje ostavimo Zemlji, a kako smo krenuli uništit ćemo se sami..

80. Silvija Vlahovec

Ožujak 19, 2012 na 12:18 pm

Ma, daj, nem možete mi to raditi! Kog da vraga radim sa svom tom konzerviranom hranom?!?!?

81. Kristian Tambolaš

Ožujak 19, 2012 na 2:57 pm

ja ne znam u kojem si ti mene dijelu prijatelju povezao sa religijom ?….kao što sam napisao,čovjek ima mogučnost razlikovati se od primata – razmišljanjem i donošenjem zaključaka na temelju toga…..iako,treba male sive stanice naučiti koristiti…..

82. Kristian Tambolaš

Ožujak 19, 2012 na 3:01 pm

jer ja ne vidim neku pretjeranu razliku između Boga i Petra Pana – osim u imenu,odnosno imenima autora tih priča za malu djecu…..

83. Tomislav Kočnar

Ožujak 19, 2012 na 3:22 pm

ocito se nekaj gadno sprema kad su dali takvu izjavu..jer da je nebitno,nebi komentirali na ovaj ni na onaj nacin.will see

84. Barbara Kimi Zemljić

Ožujak 19, 2012 na 3:50 pm

Ajme Petra ja se moram nasmijati na tvoju recenicu da su ljudi biljojedi.. Di si to zaboga procitala?? Covjek je svejed i nas probavni sustav je tako napravljen.. Da probavlja SVE, a ne samo biljke! Pas je svejed, macka, dok je krava recimo biljojed, a njoj se danas u hranu stavljaju razlicita sranja mesnog porijekla koje njezin probavni sustav ne moze probavit! I pretpostavljam da si vegetarijanka?!?!

85. antika