Arheologija i paleontologija

Nevjerojatni fosil pomiče granicu nastanka višestaničnih organizama

By

Pronađena skupina fosila iz afričke zemlje Gabon uspjela je zaintrigirati sve znanstvenike. Do sada se smatralo da je kompleksni višestanični život nastao prije otprilike 600 milijuna godina, no ovaj fosil malene, do 12 centimetara velike, ali kompleksne životinje star je 2,1 bilijuna godina. Otkriće je pomaknulo granicu nastanka višestaničnog života za čak 1,5 bilijuna godina!

Tijela ovih organizama oblikovana su poput spljoštenih diskova te sadrže kompleksne unutarnje strukture radijalnog oblika. Sudeći po mjestu nalaska i sastavu kamena može se pretpostaviti da su te životinje živjele na ušću rijeke u sedimentnim naslagama. U to je vrijeme Zemlja bila hiperoksigenirana. Sadržavala je nevjerojatne količine kisika i u zraku i u moru zbog bujanja jednostaničnih modrozelenih algi, organizama koji i danas proizvode najveći dio kisika na Zemlji. Zbog te se činjenice razmatra mogućnost da su ti organizmi također bili skloni aerobnom disanju.

No zašto ovih organizama više nema? Zašto nema ni njihovih potomaka? Odgovor nam daje Zemlja sama. Uslijed velikih kemijskih promjena u atmosferi i oceanima, Zemlja je u razdoblju od prije 850 milijuna do prije 635 milijuna godina ušla u period najveće glacijacije ikada zabilježene. Razdoblje kriogenij naziva se još i Snowball Earth. U tom je razdoblju Zemlja bila gotovo u potpunosti prekrivena ledom. Smatra se da su ovi organizmi zbog nevjerojatne hladnoće izumrli. Život je opstao samo u jednostaničnom obliku, zaštićen od leda i hladnoće u blizini podvodnih vulkana i toplih izvora.

Zanimljivo je napomenuti da je sam Charles Darwin predvidio da će se granica nastanka višestaničnog života drastično pomicati. Ovo je otkriće potvrdilo njegove slutnje.

Autor kouhei

1. Dominik Car

Rujan 3, 2012 na 5:39 pm

mililjardi godina ne bililjuna

2. Dino Alberini

Rujan 3, 2012 na 6:15 pm

3. Mirko Kuric

Rujan 3, 2012 na 6:57 pm

pobijaju sami sebe,za par godina kada nađu nešto drugo teorija će biti drugačija.

4. Dino Alberini

Rujan 3, 2012 na 7:03 pm

Da Mirko. Mijenjaju svoje stavove u svijetlu novih dokaza. Samo se budale drže dogmi. Budale i oni koji na budalama zarađuju.

5. Mirko Kuric

Rujan 3, 2012 na 7:13 pm

da ali istina je samo jedna,istinu treba logički zaključiti bez “ili ,ako,možda”.

6. Goran Skvorc

Rujan 3, 2012 na 7:31 pm

Mirko: Uvijek ima ili, ako i možda. Na tome se zasniva svaki napredak. A sad ponovo pročitati Dinov komentar sa razumijevanjem.

7. Sanjin ´Shin Blažinić

Rujan 3, 2012 na 7:32 pm

Da, ali ne možeš logički biti siguran oko ovih stvari. Logički možeš biti siguran oko fizike, jer se neke stvari uvijek odvijaju jednako. Evolucija je skup promjena a pošto su se dogodile davno, ne mogu se trenutno provjeriti jer se nikada neće ponoviti, za razliku od nekih procesa u fizici. Uvijek će oko evolucije biti nesigurnosti, sve dok se ne napravi vremeplov, ode u prošlost i popiše svaka godina u Zemljinoj povijesti

8. Mirko Kuric

Rujan 3, 2012 na 8:37 pm

logika je stvar s kojom se kreće od početka ispravno,isto kao i postavljanje prave formule u fizici i matematici,ako nisi postavio ispravnu formulu rezultat je bezveze, zato treba početi ispravnim logičkim zaključcima.primjer(zar mislite da prije postojanja materije nije predviđeno stvaranje atoma npr.kisika ,zatim složenih spojeva kao amino kiseline kao baze života .kao što su brojevi postojalii prije postanka svemira tako su predvođeni i kem. elementii a dallje zaključite samii .dnk,rnk jednostanični organizmi,slaganje gen .kodova od malih organizama do največih i najsloženijih sve je to uvjetovano nekim zakonom svemira koje jjoš ne shvaćamo..

9. Mario Dolenec

Rujan 3, 2012 na 11:55 pm

Istina je da ni Darwinu nisu vjerovali. Većina znanstvenika pokušava pobiti nečiju teoriju, umjesto da sagledaju činjenice i pokušaju na drugi način potvrditi teoriju ili razviti novu na temelju več dobivenih podataka i materijalnih dokaza.

10. Dino Alberini

Rujan 4, 2012 na 5:14 am

Mirko, iz tvojeg kreacionističkog stava da se zaključiti da ne pratiš razvoj fizike. Prije postojanja materije nije moralo ništa biti predviđeno, sve je moglo krenuti i u drugim pravcima. To što je krenulo onako kako je, ne znači da mora postojati inteligencija iza toga. Upadaš u zamku silogističke logike koja nije primjenjiva u modernoj fizici. Što ne bi bilo toliko loše da ti motivacija nije pogrešna.

11. Sanjin ´Shin Blažinić

Rujan 4, 2012 na 5:45 am

Mirko. Postoji ne samo biološka evolucija, već i kemijska i univerzalna evolucija iliti evolucija svemira. Možda postoji evolucija i iznad toga a da mi još uvijek neznamo. To je caka kod evolucije, dogodi se nešto i ide se dalje, a na nama je da istražujemo. Fiziku, matematiku i kemiju možeš simulirati koliko god puta želiš, sjesti za stol, u laboratorij i pratit što se dogodi s 1000 aparata. Sve što mi imamo od dinosaura su kosti te uzorke tla iz vremena u kojem su živjeli. Ono što mi možemo je logički zaključiti kako su oni možda živjeli, a zbog tog možda postoji mogućnost promjene u svijetlu novih otkrića što je sasvim normalna stvar

12. Mirko Kuric

Rujan 4, 2012 na 3:12 pm

nisam zadovoljan objašnjenjem .

13. Dino Alberini

Rujan 4, 2012 na 7:57 pm

Nismo ni mislili da hoćeš.

14. Mirko Kuric

Rujan 4, 2012 na 8:19 pm

lijepo hrvatski obrazloži koja ti je to moderna fizika?

15. Dino Alberini