Pogledajte kako će izgledati naše Sunce nakon što ‘umre’

Maglica Dumbbell prostire se kroz 4,5 svjetlosnih g., a budući da je nastala nakon raspada zvijezde nalik Suncu, očekuje se sličan efekt i s najvećom zvijezdom.

Astrofotograf Bill Snyder uspio je fotografirati maglicu Dumbbell, tj. oblak od krhotina zvijezda koji zorno prikazuje kako će izgledati smrt našeg solarnog sustava, prenosi 24sata.hr

- Svi plinovi i prašina koji se šire dio su zvijezde. Nakon što je zvijezda koja izgleda poput sunca umrla, plin koji je iz nje izašao formirao je ogroman oblak plina. I naše sunce će nakon što umre za pet milijardi godina stvoriti sličnu maglicu – ističe Snyder.

Dumbbell Nebula je oko 1360 svjetlosnih godina udaljena od Zemlje. Lako ju je vidjeti dalekozorom i amaterskim teleskopom. Otkrio ju je slučajno 1764. godine astronom Charles Messier dok je sastavljao popisa difuznih objekata koje ne treba miješati s kometima. Objekt 27 na Messierovom popisu poznat i kao M27 ili Dumbbell Nebula je planetarna maglica, tip maglice kakvu će proizvesti Sunce nakon što prestane proizvoditi nuklearnu fuziju u svojoj jezgri.

Izbacivanje maglice započelo je između 3000 i 48 000 godina. Mnoge stvari ostaju nepoznanica i danas, uključujući snagu eksplozije zvijezde koja ostavlja bijeli patuljak iza sebe. Slojevi plina griju se na vrućim jezgrama mrtvih zvijezda, bijelih patuljaka i sjaje infracrvenim svjetlom te u svijetlim bojama.

Planetarna maglica Dumbbell prostire se kroz 4,5 svjetlosnih godina, što je više nego udaljenosti između našeg Sunca i njegove najbliže zvijezde.

21 komentara na ovaj članak
  1. Majko mila,kaj i na Znanost.com rade polupismeni “novinari”?!
    Sunce nije najveća zvijezda,retardusi,samo najbliža Zemlji!!!!!!!!!!!

2. heh….prije će Sunce dočekati “smrt” Zemlje, tako da za nam je sasvim svejedno kako ce izgledati, al mora se priznati da izgleda fora :)

3. Imamo vremena dovesti se u red i napustit planet dok se sunce ne krene širit! Ma imamo vremena i unistit se i prepustit tron nekoj drugoj vrsti sisavaca :)

4. mi ljudi smo virusi koji se brzo razmnožavamo, uništavamo sve oko sebe na sve moguće načine i očito je da mi koji pazimo na naš planet, mislim da nećemo uspjeti.

5. Mislim da bi bilo vrijeme da netko napiše članak o svim tim likovima koji se nađu po komentarima. Pa nije li žalosno da netko tko misli da se Sunce sastoji od nekoliko milijuna zvijezda. Osjećam se poprilično nesigurno na ovom svijetu znajući da su takvi oko mene. To mi ne bi smetalo toliko da se ne prtljaju svuda i da znaju da nije u redu trpati se u razgovore koje ne mogu pratiti. I da, autore… nije “njegova najbliža”, nego “njemu najbliža”… i ne “rasprostire se kroz” nego se “rasprostire na”… Znam da i ja imam grešaka u tekstu, ali one su možda gramatičke, pravopisne i slično…. ovo je apsolutni nedostatak razumjevanja izgovorenog.

energetska obnova
Zašto bi nova vlast trebala pokrenuti energetsku obnovu u zgradarstvu?
kava