Pogledajte kako će izgledati naše Sunce nakon što 'umre'
Astronomija

Pogledajte kako će izgledati naše Sunce nakon što ‘umre’

Maglica Dumbbell

Maglica Dumbbell prostire se kroz 4,5 svjetlosnih g., a budući da je nastala nakon raspada zvijezde nalik Suncu, očekuje se sličan efekt i s najvećom zvijezdom.

Astrofotograf Bill Snyder uspio je fotografirati maglicu Dumbbell, tj. oblak od krhotina zvijezda koji zorno prikazuje kako će izgledati smrt našeg solarnog sustava, prenosi 24sata.hr

– Svi plinovi i prašina koji se šire dio su zvijezde. Nakon što je zvijezda koja izgleda poput sunca umrla, plin koji je iz nje izašao formirao je ogroman oblak plina. I naše sunce će nakon što umre za pet milijardi godina stvoriti sličnu maglicu – ističe Snyder.

Dumbbell Nebula je oko 1360 svjetlosnih godina udaljena od Zemlje. Lako ju je vidjeti dalekozorom i amaterskim teleskopom. Otkrio ju je slučajno 1764. godine astronom Charles Messier dok je sastavljao popisa difuznih objekata koje ne treba miješati s kometima. Objekt 27 na Messierovom popisu poznat i kao M27 ili Dumbbell Nebula je planetarna maglica, tip maglice kakvu će proizvesti Sunce nakon što prestane proizvoditi nuklearnu fuziju u svojoj jezgri.

Izbacivanje maglice započelo je između 3000 i 48 000 godina. Mnoge stvari ostaju nepoznanica i danas, uključujući snagu eksplozije zvijezde koja ostavlja bijeli patuljak iza sebe. Slojevi plina griju se na vrućim jezgrama mrtvih zvijezda, bijelih patuljaka i sjaje infracrvenim svjetlom te u svijetlim bojama.

Planetarna maglica Dumbbell prostire se kroz 4,5 svjetlosnih godina, što je više nego udaljenosti između našeg Sunca i njegove najbliže zvijezde.

Tražili ste na googlu:

morana panjkota, kada ce umrijeti nasa zemlja, kako će izgledat zemlja

21 komentara

1. prosinac 27, 2011 at 10:12 pm

🙁

2. prosinac 27, 2011 at 10:13 pm

Majko mila,kaj i na Znanost.com rade polupismeni “novinari”?!
    Sunce nije najveća zvijezda,retardusi,samo najbliža Zemlji!!!!!!!!!!!

3. prosinac 27, 2011 at 10:14 pm

rip

4. prosinac 27, 2011 at 10:16 pm

izgledat ce tuzno..

5. prosinac 27, 2011 at 10:22 pm

sunce je mrvica prašine u odnosu na betelgez!

• prosinac 30, 2011 at 7:01 pm

Sta bi onda rekao za Antares -.-“

6. prosinac 27, 2011 at 10:25 pm

kako ce sunce umrit ako je sunce napravjeno od nekokliko milijuna zvjezda
    ZVJEZDE NEMOGU UMRIT

7. prosinac 27, 2011 at 10:32 pm

reci sad kako je moguce da zvjezda umre :DDDDDDDDd

8. prosinac 27, 2011 at 10:34 pm

heh….prije će Sunce dočekati “smrt” Zemlje, tako da za nam je sasvim svejedno kako ce izgledati, al mora se priznati da izgleda fora 🙂

9. prosinac 27, 2011 at 10:43 pm

@ivan, ukucaj na google i budes sve nasao o zvjezdama ,tko ce ti sad objasnjavat….ok:))

10. prosinac 27, 2011 at 10:47 pm

zvjezda izgleda ko daje poplava izbacila.

11. prosinac 27, 2011 at 10:55 pm

jes kao boli nas ku*ac što će tada biti…..ne možemo preživiti ni bez mjeseca 😉

12. prosinac 27, 2011 at 11:47 pm

Naše Sunce nikako da krepe

13. prosinac 28, 2011 at 1:03 am

Imamo vremena dovesti se u red i napustit planet dok se sunce ne krene širit! Ma imamo vremena i unistit se i prepustit tron nekoj drugoj vrsti sisavaca 🙂

14. prosinac 28, 2011 at 7:54 am

mi ljudi smo virusi koji se brzo razmnožavamo, uništavamo sve oko sebe na sve moguće načine i očito je da mi koji pazimo na naš planet, mislim da nećemo uspjeti.

15. prosinac 28, 2011 at 8:21 am

sumnjam da ce do tada na Zemlji preživjet ijedna vrsta sisavaca, prije nekakvi kukci

16. prosinac 28, 2011 at 10:19 am

Hmm… evo čitam članak na 24 sata i nigdje ne nalazim termin “najveća zvijezda”.

17. prosinac 28, 2011 at 10:26 am

možda ćemo ga imati priliku vidit na par metara… amožda mi odletimo iz njene graviracije i odemo u pm !…bilo kako bilo ..we are fucked !

18. prosinac 28, 2011 at 10:53 am

ivan parlov,osobe idu u školu i uče razne predmete.između ostalog uče o zvijezdama njihovom nastanku i nestanku.tako se kaže da zvijezda umire.može se i malo “guglat” i saznat više!!!

19. veljača 28, 2013 at 11:34 pm

Mislim da bi bilo vrijeme da netko napiše članak o svim tim likovima koji se nađu po komentarima. Pa nije li žalosno da netko tko misli da se Sunce sastoji od nekoliko milijuna zvijezda. Osjećam se poprilično nesigurno na ovom svijetu znajući da su takvi oko mene. To mi ne bi smetalo toliko da se ne prtljaju svuda i da znaju da nije u redu trpati se u razgovore koje ne mogu pratiti. I da, autore… nije “njegova najbliža”, nego “njemu najbliža”… i ne “rasprostire se kroz” nego se “rasprostire na”… Znam da i ja imam grešaka u tekstu, ali one su možda gramatičke, pravopisne i slično…. ovo je apsolutni nedostatak razumjevanja izgovorenog.

Pošalji odgovor

Popularno

Vrh
$(".comment-click-21005825").on("click", function(){ $(".com-click-id-21005825").show(); $(".disqus-thread-21005825").show(); $(".com-but-21005825").hide(); }); // Infinite Scroll $('.infinite-content').infinitescroll({ navSelector: ".nav-links", nextSelector: ".nav-links a:first", itemSelector: ".infinite-post", loading: { msgText: "Loading more posts...", finishedMsg: "Sorry, no more posts" }, errorCallback: function(){ $(".inf-more-but").css("display", "none") } }); $(window).unbind('.infscr'); $(".inf-more-but").click(function(){ $('.infinite-content').infinitescroll('retrieve'); return false; }); $(window).load(function(){ if ($('.nav-links a').length) { $('.inf-more-but').css('display','inline-block'); } else { $('.inf-more-but').css('display','none'); } }); $(window).load(function() { // The slider being synced must be initialized first $('.post-gallery-bot').flexslider({ animation: "slide", controlNav: false, animationLoop: true, slideshow: false, itemWidth: 80, itemMargin: 10, asNavFor: '.post-gallery-top' }); $('.post-gallery-top').flexslider({ animation: "fade", controlNav: false, animationLoop: true, slideshow: false, prevText: "<", nextText: ">", sync: ".post-gallery-bot" }); }); });
Advertisment ad adsense adlogger