Fizika

Pogledajte što bi se desilo da gurnete ruku u LHC-ovu zraku

By

Teorije nekih pseudoznanstvenika o tome da bi LHC mogao proizvesti crnu rupu koja će uništiti Zemlju odavno su prestale zanimati javnost, jer je očito da osim velikih računa za struju, LHC ne stvara nikakve velike posljedice po naš planet i ljude koji tamo žive i rade.

No i bez crne rupe, ostalo je puno “važnih” pitanja za koje nam trebaju odgovori, a ovo je jedno od njih.

Ekipa studenata koji vode portal Sixty Symbols na Sveučilištu Nottingham pitala je svoje profesore fizike i znanstvenike na sveučilištu, što bi se desilo da kojim slučajem netko ispriječi svoju ruku zraki u velikom sudaraču čestica LHC-u (Large Hadron Collideru).

Zanimljivo je kako nitko od znanstvenika na sveučilištu zapravo nije imao pojma o tome što bi se desilo ruci i njezinom vlasniku, pa su studenti odlučili posjetiti CERN i upitati iz prve ruke one koji rade na LHC-u, piše Vidi.hr

U videu dolje možete saznati detalje o ovom “velikom” problemu, a mi ćemo vam samo ukratko prepričati da je zraka tanja od milimetra, ali je sastavljena od čestica izuzetne gustoće, te sadrži energije koliko jedan nosač zrakoplova.

Kada bi vam ruka kojim slučajem stala na put zraki, ona bi ju probušila poput lasera, no obzirom da se oko nje stvara polje noseće zrake širine i do metra, čitavo tijelo bi vam bilo ozračeno i vrlo brzo biste umrli.

Dobra je stvar što znanstvenici uvjeravaju kako je doslovce fizički nemoguće doći bilo gdje u blizinu zrake, pa ta mogućnost zapravo ne postoji. U svakom slučaju vrlo zanimljivo, a posebice nas je oduševilo što profesori sveučilišta nemaju nikakvu predodžbu.

Ako znate nekog znanstvenika ili profesora fizike s Ruđera ili FER-a koji “zna sve o LHC-u i Higgsovom Bozonu”, možete ga malo isprovocirati ovim pitanjem i onda mu slavodobitno reći odgovor, no ako još studirate, to nemojte nikako učiniti prije nego vam zaključi ocjenu.

Autor ghost

1. Domagoj Ivančić

Svibanj 6, 2012 na 9:05 pm

Grozno. Kaj jos?

2. Vedran Marin

Svibanj 6, 2012 na 9:15 pm

kul! :-)

3. Juraj Raković

Svibanj 6, 2012 na 9:29 pm

Kaj ne stave neku šniclu u to, pa da probaju??

4. Nenad Divkovic

Svibanj 7, 2012 na 5:31 am

Da je bilo ubaciti unutra nase prodane politicare i ostali sljam,mislim da bi ih i crna rupa povratila,hahaaa

5. Petar Petrović

Svibanj 7, 2012 na 6:58 am

To nisu rekli niki pseudo znanstvenic,a poznato je da ovu str. uređuju polupismeni kreteni koji ili puše nečiju propagandu ili su zbilja toliko glupi da se slažu s njom. Ovaj slučaj je bio na sudu jer su dvojica znanstvenika tvrdila da postoji opasnost od stvaranja “mini”singularnosti ili kako bi rekli crne rupe koja bi se nakon toga zaputila prema zemljinoj jezgri i progutala bi cijelu zemlju i da to je točno postoji mogućnost da se to dogodi,ali ona je toliko malena da je zanemariva veće je vjerojatnost da ćete dobiti 7 dana zaredom na lotu i da će vam barack obama popušiti, zato je tužba odbačena jer je vjerojatnost jako malene,ali ipak postoji. Dali su milijarde za kretenski projekt i potragu za Higsovim bozonom dok ljudi u svijetu gladuju,naravno cijeli rad se zasniva na sudaranju i uništavanju čestica,tipično zapadnjački razbi i uništi što god možeš tajnu higsovog polja tu neće pronaći,a povijest će ovo razdoblje pamtiti kao razdoblje znanstvene retardacije

Veljača 28, 2013 na 11:53 pm

Eto super, još kada bi svi doživljavali znanost kao ti, nikada ne bi mogli vidjeti koliko si prepametan jer vjerojatno ne bi postojao internet…. ček… vjerojatno u tom slučaju bi bilo još više gladnih jel? Znaš…ajd idi na neki drugi portal biti pametan, ja sam ovdje najpametniji a znaš da može biti mjesta samo za jednog, zato ajde nemoj patiti ni sebe ni mene. Hvala!

Veljača 28, 2013 na 11:54 pm

BTW. Higgsov bozon su vec našli… welcome to 2013.

6. Ivica Horvat

Svibanj 7, 2012 na 4:05 pm

Petre, što ga natipkaaa… da se stvori crna rupa mikroskopskih dimenzija, zbog Hawkingove radijacije bi isparila u nanosekundi.
    Neznam što posipaš žuć i bijes po uređenju stranice – pa nije problem ignorirati ono što ti se ne sviđa.

7. Dragan Kadoić

Svibanj 8, 2012 na 1:33 am

Zapravo… desilo se i to i ne razumijem kako se nisu referencirali na taj događaj. Jedina razlika je u tome što to nije bila ruka već GLAVA jednog ruskog znanstvenika, njegovo ime je Anatolij Bugorski. Više informacija možete nači ovdje:

8. Mario

Svibanj 13, 2012 na 6:22 pm

Kad bi se ovo moglo umanjit, bilo bi prilično dobro oružje.

9. Roko

Lipanj 11, 2012 na 1:34 am

Urednik članka nije nikad ništa studirao. Ili je kupio diplomu ili ju uopće nema, a uređuje članke na ovom portalu.
    Koja sramota!