Znanstvenici s Harvarda stvorili prvo kiborško tkivo
Biotehnologija

Znanstvenici s Harvarda stvorili prvo kiborško tkivo

cyborg-tkivo

Znanstvenici s harvardskog sveučilišta stvorili su prvo kiborško tkivo koje koristi žive ljudske stanice i organske polimere, prenosi Daily Mail.

– Ovom tehnologijom prvi put možemo raditi na istoj razini na kojoj radi biološki sustav, a da ga ne ometamo. U konačnici je riječ o spajanju tkiva s elektronikom na homogen način – rekao je dr. Charles Lieber, profesor kemije na Harvardu.

Znanstvenici su se u početku bojali kako će tkivo nakon usađivanja reagirati na kemijske i električne promjene. Ljudska koža prepoznaje kisik, pH vrijednost i druge elemente u zraku te na svaki reagira posebno – stoga su sintetičko tkivo trebali izgraditi tako da postupa kao i prava koža.

Trodimenzionalna mreža organskog polimera ispunjena je žicama veličine koja se mjeri nanometrima, a potom su u kombinaciju dodani ljudski neuroni, srčane stanice i krvne žile. Znanstvenici su zahvaljujući ugrađenim žicama mogli precizno izmjeriti pH vrijednost, piše Vidi.hr

Iako su se kiborzi dosad uglavnom pojavljivali u znanstveno-fantastičnim filmovima i literaturi, znanstvenici svoj projekt žele upotrijebiti na drugi način. Lieber se nada da bi se njihovo otkriće moglo upotrijebiti u farmaceutskoj industriji, kako bi se lijekovi mogli testirati na umjetnoj koži.

"); /*]]>*/
10 komentara

1. Kolovoz 30, 2012 at 9:29 pm

ma fuj, fuj, fuj, fuj, …

2. Kolovoz 30, 2012 at 9:31 pm

Rise Of Machines 😀

3. Kolovoz 30, 2012 at 9:34 pm

Cylons were created by man.
    They evolved.
    They rebelled.

4. Kolovoz 30, 2012 at 9:34 pm

ja bi da meni prvom to ugrade ochu :)

5. Kolovoz 30, 2012 at 9:38 pm

svaka čast, ovo je fenomenalno!

6. Kolovoz 30, 2012 at 9:59 pm

bravo, odlicna vijest :)

7. Kolovoz 30, 2012 at 10:00 pm

Svi smo mi Terminator 😀

8. Kolovoz 30, 2012 at 10:30 pm

kul

9. Kolovoz 30, 2012 at 10:59 pm

jeli to penis?

Pošalji odgovor

Popularno

Vrh
$(".comment-click-21009284").on("click", function(){ $(".com-click-id-21009284").show(); $(".disqus-thread-21009284").show(); $(".com-but-21009284").hide(); }); // Infinite Scroll $('.infinite-content').infinitescroll({ navSelector: ".nav-links", nextSelector: ".nav-links a:first", itemSelector: ".infinite-post", loading: { msgText: "Loading more posts...", finishedMsg: "Sorry, no more posts" } }); $(window).unbind('.infscr'); $(".inf-more-but").click(function(){ $('.infinite-content').infinitescroll('retrieve'); return false; }); $(window).load(function() { // The slider being synced must be initialized first $('.post-gallery-bot').flexslider({ animation: "slide", controlNav: false, animationLoop: true, slideshow: false, itemWidth: 80, itemMargin: 10, asNavFor: '.post-gallery-top' }); $('.post-gallery-top').flexslider({ animation: "fade", controlNav: false, animationLoop: true, slideshow: false, prevText: "<", nextText: ">", sync: ".post-gallery-bot" }); }); });
Advertisment ad adsense adlogger