Znanstvenici s Harvarda stvorili prvo kiborško tkivo

Znanstvenici s harvardskog sveučilišta stvorili su prvo kiborško tkivo koje koristi žive ljudske stanice i organske polimere, prenosi Daily Mail.

– Ovom tehnologijom prvi put možemo raditi na istoj razini na kojoj radi biološki sustav, a da ga ne ometamo. U konačnici je riječ o spajanju tkiva s elektronikom na homogen način – rekao je dr. Charles Lieber, profesor kemije na Harvardu.

Znanstvenici su se u početku bojali kako će tkivo nakon usađivanja reagirati na kemijske i električne promjene. Ljudska koža prepoznaje kisik, pH vrijednost i druge elemente u zraku te na svaki reagira posebno – stoga su sintetičko tkivo trebali izgraditi tako da postupa kao i prava koža.

Trodimenzionalna mreža organskog polimera ispunjena je žicama veličine koja se mjeri nanometrima, a potom su u kombinaciju dodani ljudski neuroni, srčane stanice i krvne žile. Znanstvenici su zahvaljujući ugrađenim žicama mogli precizno izmjeriti pH vrijednost, piše Vidi.hr

Iako su se kiborzi dosad uglavnom pojavljivali u znanstveno-fantastičnim filmovima i literaturi, znanstvenici svoj projekt žele upotrijebiti na drugi način. Lieber se nada da bi se njihovo otkriće moglo upotrijebiti u farmaceutskoj industriji, kako bi se lijekovi mogli testirati na umjetnoj koži.

fappASFp9wX0csX3